Имя пользователя:
Пароль:
 

Показать сообщение отдельно

Пользователь


Сообщения: 87
Благодарности: 2

Профиль | Отправить PM | Цитировать


Доброго времени суток.
Похоже я горазд на поиск всяческих проблем(а может просто руки кривые ).

Как бы там ни было, установил дефрагментатор(которым постоянно пользуюсь на ВинХР), во время запуска он выдает следующее уведомление об ошибке "The connection to O&O Defrag Agent could not be established. Possibly, the O&O Defrag service has not been started. You can start it manually using the Windows Services Management.
Подключение не установлено, т.к. конечный компьютер отверг запрос на подключение. (10061)"

Пробовал запустить вручную службу O&O Defrag, но:

"Не удалось запустить службу О&О Defrag на Локальный компьютер. Ошибка 1053: Служба не ответила на запрос своевременно."

Собственно почему? Фаирволлы и брендмауэры отключены, так что что-либо мешающее отсутствует, в чём причина?

В мануале к программе как раз написано следующее:O&O Defrag and Firewalls
When I start O&O Defrag my firewall tells me that someone is trying to access my hard drive and I receive Error Message "10061". Why is this, and how can I solve the problem?

The communication between the components of O&O Defrag (e.g. the Agent and the GUI) is based on TCP/IP. This communication takes place only internally, and doesn't access the internet. However, most firewalls are programmed to recognize internal IP communication, so you receive a warning message.

You don't have to turn off your firewall! Simply open up port 50300. Since O&O Defrag automatically checks access privileges, there can be no external access over this port even if you are connected to the internet.

In most cases, it is sufficient to authorize O&O Defrag for exclusively internal communication when the software is started for the first time.

If this did not happen, however, including the files OODAG.EXE and OODCNT.EXE on your firewall’s list of trusted programs has also proven successful with all of the firewalls we have tested.

For more detailed information and procedures concerning your firewall’s operation, please consult your firewall’s documentation.

Note: If you have configured your firewall accordingly and are still receiving Error Message “10061”, please verify that the services "O&O Defrag" and "Event Viewing" are activated. If this is not the case, please activate these services.

Отправлено: 05:18, 07-08-2007 | #38