![]() |
win 2k3 Problems
Добрый день всем,
Есть вопрос к знатокам по серверу 2003 Был выполнен переход с Win2k/Exchange2k(AD, File server, Mail server) На Win2k3/Exchange 2k3 c Теми же функциями.на новое железо Случайно была включена служба индексации и данные которые переносились индексировались на системном диске. Когда размер свободного места на системном диске стал равен 0(произошло ночью в отсутствие меня).был установлен анлокер и данные индексации были удалены. Вот после данных действий начались некоторые проблемы. А именно .... сначала отключился АД. потом начали зависать сессии(файловый сервер), и улетели групповые политики.(ошибка чтения с диска.) До момента отключения в логах была тишина и порядок. В общем на данный момент с сервером происходит тоже самое с периодичностью -то раз в день то раз в 2 дня, иногда продерживался около 5-6 суток. Запускал chkdsk с ключами /f /v /x /r ошибок не нашло. дисками тоже все вроде бы отлично... по крайней мере так пишет монитор рейд контроллера. Жду ваших ответов. и Помощи! |
Цитата:
|
сначала убили файлы которые наиндексировало,а затем остановили.
Понимаю что не правильно... |
восстановление ad
Это - в общем. Сейчас - то какие ошибки в журналах? |
в логах ни одной ошибки,
НО появилась проблема... у пользователей зависают то ли сетевые диски то ли сессии В общем при открывании експлорера... он зависает.....изза подключённых сетевых дисков... После ребута всё пропадает |
Master Browser - поиск по форуму.
|
НЕТ проблема оказалась намного глубже....
Всему виной был симантек ендпоит протекшн... Ссылка на то что написано ниже http://service1.symantec.com/SUPPORT...07102613484948 Windows Servers stop accepting network connections with Symantec Endpoint Protection 11.0 installed Question/Issue: After installing Symantec Endpoint Protection 11.0 on a Windows 2003 server you notice that network shares appear to become inaccessible after some period of time. Symptoms: Symantec Endpoint Protection 11.0 is installed on a Windows server with the Antivirus and AntiSpyware components only. After some time, shares on the server are no longer accessible - you may see a message such as: "The specified network name is no longer available". Other network connectivity, such as ping or Remote Desktop may still work. Solution: A fix tool is available as a workaround. The next maintenance release will contain a fix for this issue. This tool is supported on Windows Server 2003 32 bit and 64 bit only What the tool does: The fix tool configures the Symantec Realtime Protection driver to operate as a legacy file system filter. This legacy filter is the same technology used on Windows 2000 and all previous Symantec AntiVirus 10.x and 9.x products. As a legacy file system filter, the driver avoids the code that causes the symptoms discussed above. Directions for use: The tool should only be run on the server that is experiencing a loss of connectivity. Copy the tool to the computer and place it in the directory "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SRTSP" (this is the default path – your path may vary) Open a command prompt and change to the SRTSP directory above Type srtspt.exe on Reboot the computer. A reboot is required for the changes to take effect. Reverting the changes, if necessary: If there is ever a need to "undo" the changes, repeat the above steps with the command srtspt.exe off. Non-affected platforms and other platforms The tool should not be used on Windows 2000. The Realtime Protection driver on that platform is already operating as a legacy file system filter and the symptoms discussed above would not occur. If you are seeing the above symptoms on Windows 2000 please contact Symantec Technical Support to open a new ticket. The tool should not be used on Windows Vista. The Realtime Protection driver on that platform must continue to operate as a mini-filter and should not be used in legacy mode. If you are seeing the above symptoms on Windows Vista please contact Symantec Technical Support. The tool can be downloaded from: ftp://ftp.symantec.com/public/englis...ols/SrtspT.zip Спасибо за ответы |
Время: 10:58. |
Время: 10:58.
© OSzone.net 2001-