Войти

Показать полную графическую версию : [решено] win 2k3 Problems


cheguevara
09-12-2008, 13:11
Добрый день всем,
Есть вопрос к знатокам по серверу 2003
Был выполнен переход с Win2k/Exchange2k(AD, File server, Mail server) На Win2k3/Exchange 2k3 c Теми же функциями.на новое железо
Случайно была включена служба индексации и данные которые переносились индексировались на системном диске. Когда размер свободного места на системном диске стал равен 0(произошло ночью в отсутствие меня).был установлен анлокер и данные индексации были удалены.
Вот после данных действий начались некоторые проблемы.
А именно .... сначала отключился АД. потом начали зависать сессии(файловый сервер), и улетели групповые политики.(ошибка чтения с диска.)
До момента отключения в логах была тишина и порядок.
В общем на данный момент с сервером происходит тоже самое с периодичностью -то раз в день то раз в 2 дня, иногда продерживался около 5-6 суток.
Запускал chkdsk с ключами /f /v /x /r ошибок не нашло.
дисками тоже все вроде бы отлично... по крайней мере так пишет монитор рейд контроллера.
Жду ваших ответов. и Помощи!

monkkey
09-12-2008, 16:18
До момента отключения в логах была тишина и порядок »
А сейчас? Вы хоть службу индексирования останавливали?

cheguevara
09-12-2008, 16:51
сначала убили файлы которые наиндексировало,а затем остановили.
Понимаю что не правильно...

monkkey
10-12-2008, 08:51
восстановление ad (http://www.google.ru/search?hl=ru&q=%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5+ad&lr=&aq=f&oq=)
Это - в общем. Сейчас - то какие ошибки в журналах?

cheguevara
10-12-2008, 14:28
в логах ни одной ошибки,
НО появилась проблема...
у пользователей зависают то ли сетевые диски то ли сессии
В общем при открывании експлорера... он зависает.....изза подключённых сетевых дисков...
После ребута всё пропадает

monkkey
10-12-2008, 14:40
Master Browser - поиск по форуму.

cheguevara
15-12-2008, 11:07
НЕТ проблема оказалась намного глубже....
Всему виной был симантек ендпоит протекшн...
Ссылка на то что написано ниже
http://service1.symantec.com/SUPPORT/ent-security.nsf/docid/2007102613484948


Windows Servers stop accepting network connections with Symantec Endpoint Protection 11.0 installed

Question/Issue:
After installing Symantec Endpoint Protection 11.0 on a Windows 2003 server you notice that network shares appear to become inaccessible after some period of time.


Symptoms:
Symantec Endpoint Protection 11.0 is installed on a Windows server with the Antivirus and AntiSpyware components only. After some time, shares on the server are no longer accessible - you may see a message such as: "The specified network name is no longer available". Other network connectivity, such as ping or Remote Desktop may still work.



Solution:
A fix tool is available as a workaround. The next maintenance release will contain a fix for this issue.

This tool is supported on Windows Server 2003 32 bit and 64 bit only


What the tool does:

The fix tool configures the Symantec Realtime Protection driver to operate as a legacy file system filter. This legacy filter is the same technology used on Windows 2000 and all previous Symantec AntiVirus 10.x and 9.x products. As a legacy file system filter, the driver avoids the code that causes the symptoms discussed above.


Directions for use:
The tool should only be run on the server that is experiencing a loss of connectivity.
Copy the tool to the computer and place it in the directory "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SRTSP" (this is the default path – your path may vary)
Open a command prompt and change to the SRTSP directory above
Type srtspt.exe on
Reboot the computer. A reboot is required for the changes to take effect.


Reverting the changes, if necessary:

If there is ever a need to "undo" the changes, repeat the above steps with the command srtspt.exe off.


Non-affected platforms and other platforms
The tool should not be used on Windows 2000. The Realtime Protection driver on that platform is already operating as a legacy file system filter and the symptoms discussed above would not occur. If you are seeing the above symptoms on Windows 2000 please contact Symantec Technical Support to open a new ticket.
The tool should not be used on Windows Vista. The Realtime Protection driver on that platform must continue to operate as a mini-filter and should not be used in legacy mode. If you are seeing the above symptoms on Windows Vista please contact Symantec Technical Support.


The tool can be downloaded from:

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/products/symantec_endpoint_protection/11.0/tools/SrtspT.zip
Спасибо за ответы




© OSzone.net 2001-2012